Lunchen zonder brood Gezond leven / Inspiratie

“Als je geen brood eet, wat eet je dan?” Dat is iets wat ik vaak hoor. Het is niet zo dat ik helemaal geen brood eet, maar van te veel brood krijg ik last van mijn darmen. Daarnaast maak je me echt niet gelukkig met boterhammen uit een trommeltje. Vaak bereid ik mijn lunch de avond van tevoren, zodat ik op de ochtend zelf geen haast heb. Daarnaast staat mijn hoofd er ’s ochtends nog niet naar een salade te bereiden. Sistema to go heeft erg handige bakjes om yoghurt en salades te vervoeren. De bakjes hebben verschillende compartimenten, dit zorgt ervoor dat alle ingrediënten vers blijven. De bakjes bevatten zelfs plastic bestek, echter gebruik ik deze nooit omdat er op kantoor genoeg normaal bestek is.

Maandag
Low fat yoghurt (Lidl), banaan, granola, kokosrasp, quinoa puffs, havermout.

Dinsdag
Salade met komkommer, veldsla, granaatappelpitjes, gerookte kip en balsamicodressing.

Woensdag
Haast! Ik gooide snel wat in mijn tas en smeerde op het werk speltknackers van Bakkerij van Heeswijk met notenpasta, banaan en kaneel. Ik ben echt fan van deze speltknackers! Ze hebben een lekker laagje zonnebloem- en pompoenpitten en vullen erg goed.

Donderdag
Op donderdag ben ik vrij, ik stond wat later op en moest ’s avonds op tijd weer op tijd vertrekken voor de tenniscompetitie. Vandaar dat ik maar een kleine lunch nam. Een speltknacker met pesto, veldsla, gerookte kip en tomaat. Daarbij een smoothie van avocado, frambozen, granaatappel, Alpro coconut en kaneel.

Vrijdag
Salade met komkommer, veldsla, tomaat, mozzarella en honing-mosterd dressing.

Wanneer je zorgt dat je groente eet tijdens de lunch is het gemakkelijker aan de dagelijks aanbevolen portie te komen. Probeer eens wat te variëren en laat je boterham met kaas een dagje thuis!

Collage lunch


Hanneke Kuipers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.